کمیسیون مبارزه با عسل ناسالم و تقلبی تشکیل می‌شود

کمیسیون مبارزه با عسل ناسالم و تقلبی تشکیل می‌شود

 

رئیس انجمن ملی زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران:
کمیسیون مبارزه با عسل ناسالم و تقلبی تشکیل می‌شود
رئیس انجمن ملی زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران از پیشنهاد این انجمن برای تشکیل کمیسیون مبارزه با عسل ناسالم و تقلبی خبر داد.
خبرگزاری فارس: کمیسیون مبارزه با عسل ناسالم و تقلبی تشکیل می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالرضا بیگناه ظهر امروز در جلسه انجمن ملی عسل در اتاق بازرگانی استان اردبیل با اشاره به اینکه عسل تقلبی صنعت زنبورداری را زیر سئوال برده است، اظهار داشت: تولید و توزیع عسل ناسالم و تقلبی محدوده به یک استان و منطقه نیست و سودجویان و منفعت‌طلبان در سطح کشور با توزیع عسل نامرغوب، فعالان و دلسوزان این صنعت را دچار چالش جدی کرده‌اند و اگر راهکار اساسی اندیشیده نشود این صنعت همچنان به افول خود ادامه خواهد داد.
وی خاطرنشان کرد: اگر مسئولان برای تشکیل این کمیسیون همت نمایند دست عده‌ای سودجو از این صنعت کوتاه خواهد شد و به تولید عسل با کیفیت و مرغوب نیز کمک شایانی خواهد شد.
رئیس انجمن ملی زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران یادآور شد: اگر می‌خواهیم صنعت زنبورداری زنده بماند و عسل سالم و با کیفیت تولید شود باید تولیدکنندگان و زنبورداران حمایت واقعی شوند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بیگناه هدف از تشکیل این انجمن را حمایت از زنبور و زنبورداری اعلام کرد و گفت: تلاش اصلی انجمن، توسعه زنبورداری به صورت حرفه‌ای و کمک به توسعه عسل با کیفیت بالا جهت تامین نیازهای داخلی و صادرات خواهد بود.
این مسئول با یاد‌آوری شهرت جهانی عسل ایران تاکید کرد: برای رساندن عسل ایران به جایگاه واقعی خود بخش دولتی باید حمایت‌های لازم را از تولیدکنندگان عسل داشته باشد.
رئیس انجمن ملی زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران همچنین از برگزاری همایش عسل در مهر ماه سال جاری در اردبیل خبر داد و بیان داشت: در این همایش از ۲۰۸ تعاونی و ۱۸ اتحادیه و همچنین اساتید و کارشناسان مجرب و فعالان صنعت زنبورداری دعوت به عمل خواهد آمد.
بیگناه با تقدیر از همکاری معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با انجمن ملی عسل ایران افزود: در جلسه انجمن مقرر شد با همکاری معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل دامپزشکی، استاندارد، نیروی انتظامی، راه و شهرسازی و سازمان صنعت، معدن و تجارت کمیته‌ای جهت ساماندهی عسل فروشی‌های مستقر در جاده سرعین – اردبیل و گردنه حیران ونیز بر خورد با فروشندگان عسل تقلبی تشکیل شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اذعان داشت: اقدامات صورت گرفته در این کمیته الگویی برای راه‌اندازی و فعالیت کمیته‌ها در سایر استان‌ها خواهد بود.

  • منبع خبرگزاری فارس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به بالای صفحه بردن